DIY – planer jedzeniowy

Wiosna to czas na zmian nie tylko w naszej garderobie, ale również w jadłospisie. Zainspirowani Światowym Dniem Zdrowia i naszą kampanią postanowiliśmy stworzyć planer jedzeniowy, który pomoże świadomie i sprytnie zorganizować posiłki. Okazało się, że nie jest to trudne, a może znacznie ułatwić świadome odżywianie.

Foto: Anna Czarnoba

Co powinno  znaleźć się w Twoim planerze?

Warto poświęcić chwilę na to, by zastanowić się, co i w jaki sposób chcesz planować, ponieważ od tego zależeć będzie format i uporządkowanie planera. Możesz mieć na jednej stronie tylko jeden dzień i wszystkie posiłki wraz z przepisami (lepiej wtedy wybrać mniejszy zeszyt, np. A5) lub cały tydzień i jedynie skrócone opisy potraw. My wybrałyśmy tę drugą opcję, ponieważ większość przepisów czerpiemy ze stron internetowych.

collage2
Pamiętaj, żeby tak rozpisać poszczególne dni, aby mieć dużo miejsca na zaplanowanie posiłków. Stwórz także miejsce na ewentualne inspiracje.

O jakich elementach warto pamiętać?

Nam zależało na tym, by w planerze nie tylko zapisywać plan posiłków, ale również umieścić karteczki na listę zakupów oraz poręczną „piramidę żywieniową”. Dlatego też w jednym z zeszytów umieściłyśmy małą kopertę, do której można włożyć czyste karteczki, w drugim zaś przyczepione są one na górze strony przy pomocy spinacza. Piramidę żywieniową rozpisałyśmy zgodnie ze swoimi potrzebami i przymocowałyśmy na brzegu okładki tak, aby dała się otwierać i była zawsze widoczna.

collage4
Umieść w planerze wszystko, czego potrzebujesz, np. karteczki post-it, listy zakupów itd.

Jak sprawić, by planer był nie tylko praktyczny, lecz także piękny?

Ozdabiać, ozdabiać i jeszcze raz ozdabiać! My zebrałyśmy z naszych domowych zasobów wszystkie perełki oraz odwiedziłyśmy pobliski sklep papierniczy. Oto czego użyłyśmy do wyczarowania planerów:

Dodatkowo z przodu jednego z zeszytów umieściłyśmy krótki tekst „Keep calm and eat good”, a w środku dłuższą maksymę, która za każdym razem będzie przypominać, że warto nie tylko jeść, ale także żyć świadomie.

collage3
Nazwij swój planer! Stanie Ci się bliższy i chętniej będziesz go używać.
collage
Umieszczaj w planerze także cytaty czy maksymy, które będą Cię motywować do dbania o zdrowie i dobre odżywianie.

Ile czasu zajmie zrobienie własnego planera?

Paradoksalnie najtrudniej jest wymyślić koncepcję. Zastanów się nad kilkoma kwestiami i do nich dostosuj formę planera:

  • będę planować posiłki jedynie dla siebie czy dla całej rodziny?
  • ile miejsca potrzebuję na rozpisanie jednego dnia?
  • czy potrzebuję miejsca na dodatkowe zapiski i inspiracje?
  • na jak długo chcę mieć rozpisany planer?
  • będę go używać jedynie w domu czy nosić ze sobą do pracy lub szkoły?

Odpowiedz sobie na te pytania i według tego dobierz odpowiedni zeszyt lub notatnik i kup potrzebne akcesoria. Samo tworzenie naszych planerów zajęło nam ok. 1h i była to prawdziwa przyjemność!

Stworzenie planera nie powinno Ci zająć więcej niż godzinę.

Jeśli macie inne pomysły lub już gotowe planery, podzielcie się z nami, chętnie będziemy czerpać inspiracje także od Was! Oznaczcie nas na swoim zdjęciu na instagramie lub prześlijcie nam zdjęcie na facebooku.

Comments

comments

Leave A Reply

Navigate