Dzień Zdrowia: W zdrowym wnętrzu zdrowy duch!

7 kwietnia obchodzimy Dzień Zdrowia i jak każde tego typu „święto”, pozwala nam wyostrzyć swój wzrok i przeanalizować ten aspekt naszego funkcjonowania. Co robimy każdego dnia, by żyć zdrowo i czuć się dobrze? Sumiennie odpowiedz sobie na to pytanie, my zaś przedstawiamy parę pomysłów, jak wpłynąć pozytywnie na stan zdrowia… we własnym domu!

Zdrowe ciało…

O dobrą kondycję fizyczną najczęściej dbamy poza domem: bieganie, rower, siłownia i inne ulubione sporty wymagają przekroczenia progu domu i udania się po zdrowie do przyrody czy pobliskiego centrum sportowego. Jednak o zdrowe ciało jak najbardziej możesz zadbać w domu (i nie będzie tu mowa o wytężonych ćwiczeniach z osobistymi trenerkami z Youtube’a). Spójrz na swoje podstawowe działania w domu. Sen. Ten wymaga dobrego materaca, który pomoże kręgosłupowi odpocząć w idealnej dla niego pozycji i przyjemnej, naturalnej pościeli, która pozwoli skórze oddychać Gotowanie, sprzątanie, zmywanie. Przy tych i innych czynnościach dobra, niezgarbiona postawa uratuje Twoje plecy! Odpoczynek. A wydawałoby się, że tu nie czyha żadna pułapka… a jednak, warto zadbać o wygodną sofę z dostatkiem miejsca dla wszystkich, w której „nie zapadniesz się”, lecz usiądziesz w naturalnej, zbawiennej pozycji. To oczywiście podstawowe rady, ale od Twojej samoświadomości zależy naprawdę sporo. Inspiracje w każdej z tych dziedzin znajdziesz w specjalnie przygotowanej na Światowy Dzień Zdrowia kampanii.

Dzień zdrowia: rower tylko czeka na przejażdżkę!
Ten rower tylko czeka na przejażdżkę! Masz już swój? | Źródło: Biano.

Oczywiście podstawowa rada brzmi niezmiennie: więcej aktywności fizycznej, ćwiczeń, sportu, zabaw, spacerów! Każdy ruch jest lepszy od długiego, bezczynnego siedzenia i to w złej pozycji, która powoduje zwyrodnienia kręgów i nie pozwala krwi krążyć prawidłowo. Jeśli w pracy spędzasz długie godziny w pozycji siedzącej, ruszaj się jak najwięcej. Zbawienna może okazać się inwestycja w ergonomiczne krzesło biurowe (zarówno dla osób pracujących w biurze, jak i w domu). Jego mechanizm polega na tym, że właściwie siedząc, Twój kręgosłup cały czas ćwiczy! Jest w stanie ciągłej aktywności, dopasowuje się tak, by pozycja była wyprostowana i dobra dla Twojego ciała.  Siedzenie na takim fotelu jest oparte na „balansowaniu” ciałem, co pomaga również ćwiczyć mięśnie brzucha.

Dzień Zdrowia: Ergonomiczne krzesła biurowe.
Łap balans! Ergonomiczne krzesła biurowe Peška zapewnią Twojemu kręgosłupowi maksymalną ochronę i… dawkę codziennych ćwiczeń!

A jak pomóc swemu zdrowiu w ramach domowych możliwości? Zamiast wylegiwać się przed telewizorem na kanapie (tak, na taki relaks czasem też zasługujemy), usiądź na piłce do siedzenia, która pomaga utrzymać poprawną postawę ciała, wspierając kręgosłup. Słyszysz „piłka do siedzenia” i przed oczami pojawia Ci się gumowa, nieestetyczna piłka, najczęściej używana do ćwiczeń? Piłki VLUV to trochę coś innego, to połączenie zdrowego i praktycznego podejścia z przepiękną estetyką.

Dzień Zdrowia: piłki do siedzenia VLUV
Źródło: VLUV.de

… i zdrowy duch!

Światowa Organizacja Zdrowia tak definiuje zdrowie: „Pełny dobrostan fizyczny, psychiczny i społeczny człowieka”. Zdrowie psychiczne jest więc równie ważne jak to cielesne. Jak się o nie postarać? Uświadomić sobie, co wprawia Cię w dobre samopoczucie! Odprężająca kąpiel? Długi spacer? Wieczór z książką lub filmem? Każdy z nas ma ulubione sposoby na odpoczynek, który jest zbawienny dla naszej psychiki. Śmiech to zdrowie. Radość to zdrowie. Równowaga to zdrowie.
→ Jak Ty dbasz o siebie?

Dzień Zdrowia: Odstresowujące
Kreatywna zabawa i czas spędzony z najbliższymi to lekarstwo dla duszy! | Zdjęcie: kolorowanka OMY.
Collage
1. Kolorowanka Tokyo, 2. Świeczka do masażu Invigorating/Euphoric, 3. Fotel i huśtawka w jednym Swingy In Mystic, 4. Butelka z pojemnikiem na leki In Style Red, 5. Rower damski Townie Original 3i EQ White, 6. Czapka ochronna Ribcap Hardy Rose.

Comments

comments

Leave A Reply

Navigate